m4

Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Farväl Malaysia

Av Magnus Ålstam - 15 februari 2011 05:10

Sista dagen har randats på vår resa! Lite vemodigt, men samtidigt skall det bli skönt att komma hem efter 10 veckor på resande fot! Kylan och snön har man väl blandade känslor för, fick en kul bild på vår bil som väntar på oss i Uppsala, hoppas att den startar...

I går var vi och familjen Amberntsson på snorkelutflykt till ön Pulau Payar, ett marint reservat där man kan snorkla och titta på fiskar, koraller och annat vackert. Såg även ett gäng revhajar, säkert ett 20-tal, som kom in till stranden och letade lunchmat. JAg snorklade bara ½ meter från dom, häftigt!

Såg även stora Marlins - svärdfiskar, somm hoppade och lekte en bit ut från land - en mäktig upplevelse!

Efter en lång dag på sjön (och i buss, den pajade på motorvägen när vi skulle hem) så blev vi igenbjudna på mddag av Olivia med familj.

Sista morgonen träffade vi Orkid, massören/spa-ansvariga som blivit så förtjust i barnen (och vi i henne, fantastisk människa!). Malin fick ett vackert hårspänne och Marcus ett halsband med en snäcka av henne.

Nu skall vi bara sola och bada och njuta av den sista dagen här innan vi om några timmar åker till flygplatsen för 20 timmars hemresa (till Arlanda vill säga)

TACK alla som följt vår blogg, vi har haft en underbar resa som vi kommer att leva på länge. Vi kanske gör något mer inlägg efter att vi kommit hem för att summera alltihop!

Magnus, Maria, Marcus & Malin

Til sjöss!            Massor med fisk!             Maria och Marcus snorklar

Striped Marlin               Revhaj

I Paradiset...

Sista soluppgången         Strandkrabba                Farväl Orkid!

Vår lilla bil i vinterskrud

Classe

15 februari 2011 13:45

Kylen kom tillbaka i helgen så var beredda på 10 minusgrader nu. Vintern är lång i år också. Nu längtar jag till sommaren.

Karin & Mathias

16 februari 2011 06:29

Hej
Välkomna hem ska bli kul att höra mera om er resa nu när ni kommer hem! Hoppas allt gått bra och att ni fått med er alla saker hem!
Kram

jakob

27 februari 2011 21:32

Bättre sent än aldrig, välkommna hem! Ska bli kul att höra om resan när vi träffas.